Logo nedir? Sözcük mealı olarak köken muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda söz mealının haricinde, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak can yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain elan çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde hareket gösteren aksiyonletmelerin ekseriyetle logoları kesimü simgeleme değer. Fakat çabucak şu denli kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çkırmızıışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir surette tanınmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, hafif anlaşılır, kanalırlanması hafif, kabil olduğunca az sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çyeksan baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine şayan olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahıaralık ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün birlikte dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı meal bakımında bu marifet çok önemlidir.