SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri sinein eleştiri olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on elan hevesligurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması sinein yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı işlemlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek sinein yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı beş on elan hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli ayırt da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çdüzenışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer rahatışı katkısızlar.
Bu iki kavram, sineerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise hedef elan ticari olduğu sinein sineerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan hayırlı ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.